Kanały rekrutacji pracowników tymczasowych

2019/10/23

Rekrutacja pracowników tymczasowych do pracy za granicą to nie lada wyzwanie dla rekruterów. Jakie są najefektywniejsze kanały rekrutacyjne?

Najważniejszym czynnikiem konkurencyjnym na niemieckim rynku pracy tymczasowej jest siła rekrutacji. Podczas, gdy agencje zatrudnienia zawsze były najważniejszym kanałem rekrutacji, w obecnym badaniu Lünendonk po raz pierwszy ich miejsce zajęły rynki pracy online. Średnio 28,4% pracowników tymczasowych rekrutuje się za pośrednictwem internetowych tablic ogłoszeń, tymczasem udział agencji zatrudnienia wyniósł 19,6 proc.

Z perspektywy rynku nie należy lekceważyć możliwości integracji innowacyjnych technologii lub usług zewnętrznych (online). Dla dostawców usług HR chodzi o mapowanie elastycznych i mobilnych łańcuchów procesów. Ponadto można zintegrować usługi zewnętrzne, takie jak wyszukiwarki rynku pracy i automatyczne dopasowywanie do istniejących profili kandydatów.